
Audyt brokerski na próbę to rozwiązanie najczęściej wybierane przez naszych nowych klientów, którzy posiadają obsługę brokerską. W tej wersji wykonanie audytu nie zobowiązuje klienta do zlecenia serwisu brokerskiego naszej firmie.
Po zapoznaniu się z raportem klient może swobodnie podjąć decyzję czy pozostać z dotychczasową obsługą i wdrożyć zmiany czy też skorzystać z naszej pomocy i rozpocząć współpracę z CERTUM.
Jeżeli klient zleci nam obsługę po wykonanej diagnozie na próbę, wówczas zwracamy 50% ceny audytu.
Zastanawiasz się jak wygląda przeprowadzenie audytu – sprawdź poniżej:
Wspólnie z klientem ustalamy terminy realizacji poszczególnych kroków, tak aby zapewnić możliwość kontaktu z odpowiednimi osobami w trakcie oględzin, a także umożliwić terminową realizację audytu. Ramy czasowe wynoszą zwykle od 2 do 6 tygodni.
Po wstępnym wywiadzie sporządzamy listę dokumentów, które powinny być w posiadaniu klienta. Nie wymagamy tworzenia jakikolwiek wykazów czy tabel na potrzeby audytu. Naszą zasadą jest bazowanie na dokumentach źródłowych co eliminuje błędy, zmniejsza obciążenie pracowników klienta i znacznie przyspiesza przeprowadzenie audytu.
Podczas wizyty przeprowadzamy ocenę ryzyka w obiektach klienta, sporządzamy dokumentację zdjęciową oraz uzyskujemy dodatkowe informacje i wyjaśnienia od oddelegowanych pracowników klienta (zwykle specjalistów od bhp, ppoż, utrzymania ruchu). Oględziny trwają zwykle od 30 do 120 minut w zależności od wielkości zakładu i obejmują wszystkie lokalizacje o charakterze produkcyjnym i magazynowym.
Kwestionariusz oceny ryzyka jest wypełniany wspólnie przez audytującego brokera oraz klienta, co znacząco upraszcza i przyspiesza ten etap. Najczęściej wypełnienie kwestionariusza nie zajmuje więcej niż 45 minut. Przy tej okazji sporządzamy zwykle skany dokumentów, których klient nie posiada w wersji cyfrowej.
Na podstawie zebranych dokumentów i informacji możemy opracować szczegółowy raport, który składa się z 4 części:
- ocena ryzyka ubezpieczeniowego - obejmuje wszelkie zidentyfikowane zagrożenia wewnętrzne i zewnętrzne
- zalecenia - wskazówki w jaki sposób można zwiększyć bezpieczeństwo prowadzonej działalności oraz poprawić ocenę ze strony ubezpieczycieli (co pozwoli na uzyskanie lepszych warunków i cen ubezpieczeń w przyszłości)
- projekt programu ubezpieczeniowego - szczegółowa lista rodzajów ubezpieczeń zawierająca zakres, sumy ubezpieczenia, klauzule i szczególne rozwiązania, a także szacowany koszt ubezpieczenia
- ocena aktualnego stanu ubezpieczeń - skupiamy się przede wszystkim na sprawdzeniu skuteczności ochrony ubezpieczeniowej, adekwatności polis do wyników oceny ryzyka oraz prezentujemy na jakie odszkodowanie może liczyć klient w określonych scenariuszach szkodowych
Raport opracowujemy zwykle w terminie 1-2 tygodni.
Raport z audytu przedstawiamy podczas spotkania (osobiste lub online), w czasie którego:
- szczegółowo omawiamy wnioski, zalecenia i spostrzeżenia
- odpowiadamy na pytania klienta
Spotkanie takie trwa zwykle od 90 do 180 minut.
Po przeprowadzonym audycie klient wybiera jedną ze ścieżek postępowania:
- pozostaje przy dotychczasowych rozwiązaniach ubezpieczeniowych
- samodzielnie wdraża wnioski z audytu
- korzysta z pomocy dotychczasowego pośrednika
- zleca nam obsługę brokerską i wdrożenie ustalonych wspólnie zmian - w tym przypadku zwracamy klientowi 50% zapłaconej ceny audytu.
Czy warto współpracować z brokerem ubezpieczeniowym? Przeczytaj jakie są najcześciej pojawiające się watpliwości – LINK