Dwóch czołowych ubezpieczycieli na polskim rynku wprowadziło ostatnio istotne uproszczenia dotyczące likwidacji tych szkód, które w praktyce nastręczają sporo problemów, zgłasza klientom indywidualnym.
Szkody całkowite wzbudzają sporo negatywnych emocji, przede wszystkich za sprawą wycen pozostałości, które nie jednego klienta ubezpieczyciela przyprawiają o palpitacje.
Z jednej strony mamy wrak samochodu, który nie nadaje się do jazdy i którego naprawa jest według ubezpieczyciela nieopłacalna, a z drugiej wycenę nierzadko przekraczającą 50% wartości nieuszkodzonego pojazdu. Co prawda duża część ubezpieczycieli od lat umożliwia skorzystanie z ich pomocy przy sprzedaży wraku, ale klienci indywidualni nie tak często z tej opcji korzystają (firmy znacznie częściej). Nawet jednak wówczas mogą pojawić się takie problemy, jak chociażby wycofanie się oferenta z transakcji.
Nowe rozwiązania Ergo Hestii (wypłata nawet w ciągu 2 dni) oraz Warty (bez określenia terminu), to rzeczywiście krok w dobrą stronę, ponieważ wypłatę równej wartości rynkowej pojazdu w dniu szkody (lub równej sumie ubezpieczenia, gdy wykupiono taką opcję w Auto-Casco) poszkodowany otrzyma w całości od ubezpieczyciela, firma odkupująca zadba o formalności, a rozliczenie za wrak będzie w gestii zakładu ubezpieczeń.
Pozostaje tylko czekać, czy trzeci z liderów rynku dołączy do tego trendu.
Podstawowe informacje o tym czym jest szkoda całkowita i jak jest rozliczana można znaleźć tutaj: http://www.certumbroker.pl/…/142-szkoda-calkowita-z…
Więcej na ten temat:https://gu.com.pl/…/ergo-hestia-wprowadza-nowy-model…/https://gu.com.pl/…/warta-rowniez-upraszcza…/…